FAQ

På denne siden vil du finne svar på de vanligste spørsmål.

Finner du ikke svar på det du lurte på? Vi er tilgjengelig på support@hardanger-bestikk.no eller på vår Facebookside

 

Hva koster frakt?

Vi har fri frakt og fri retur.

Når kan jeg forvente å få varen levert?

Hardanger Bestikk benytter Posten/Bring og vi leverer over hele landet. Leveringstid 2-6 virkedager avhengig av hvor du bor.

Om du er usikker er det bare å ringe eller sende oss en mail på support@hardanger-bestikk.no, så prøver vi å hjelpe deg så raskt som mulig!

Hva skjer om mitt produkt går i stykker i leveransen?

Om du har fått et produkt som er defekt hjelper vi deg selvfølgelig så godt vi kan for å rette til dette. Hvordan dette løses kan være forskjellig fra gang til gang, derfor er det viktig at du alltid kontakter kundeservice når du vil gjøre en reklamasjon. Ved enkelte tilfeller trenger vi varen for å undersøke den på plass, og ved andre tilfeller holder det at du som kunde kan påvise feilen med hjelp av t.eks. et foto av produktet som tydelig viser defekten. Om varen må sendes til oss står vi for frakten, forutsatt at din reklamasjon blir godkjent. Du vil da få tilsendt tilsvarende produkt.

Vi henviser til Forbrukertilsynets lover og regler for reklamasjon. Mer info finner du under vilkår og betingelser

Hvis du vil reklamere på et produkt, kontakt oss på

support@hardanger-bestikk.no

Hvordan gjør jeg et tilbakekjøp eller en retur?

Om du har angret deg og vil levere tilbake varen eller om du vil bytte den til noe annet sender du varen i retur til oss. Returskjema/returseddel får du tilsendt på e-mail. Hvis du ønsker et annet produkt må du legge inn en ny bestilling.

Har du betalt varen med kort/direktebetaling vil beløpet være refundert innen 3-5 virkedager etter at returen er registrert hos oss. Har du betalt varen med faktura vil du få en egen informasjonsmail med instrukser fra vår betalingspartner Klarna.

Bytte

Ønsker man å bytte et produkt, må man legge inn en ny bestilling på den varen man ønsker. Når vare sendt i retur er ankommet oss vil refundering finne sted fortløpende.

Sporing av ordre, og hvordan vite at ordren er kommet frem.

Du vil få en egen mail med link til sporingsnummer når varen(ene) forlater oss. Du vil få fortløpende oppdatering av status på forsendelsen fra Posten på SMS og mail.

Når kommer tilbakebetaling av retur?

Når varene er kommet i retur så vil utbetalingen skje fortløpende. Se under punkt om retur

Kan en returnere salgsvarer?

Ja, hos oss er det samme betingelser for salgsvarer som ordinært.

Kan jeg returnere varer fra forskjellige bestillinger i samme pakke?

Det vil være mulig å returnere ulike bestillinger samlet. Returskjema for alle returnerte varer må ligge ved forsendelse.

Hvordan gå frem ved retur.

Følg henvisning på tilsendt mail fra oss som beskriver hvordan du skal returnere varen. Returskjema fylles ut og legges ved returforsendelse.

Hvor lang tid har jeg på å angre/returnere mitt kjøp?

Du vil ha 14 dager på deg å angre/returnere ditt kjøp fra utsendelsesdato.

Vi henviser til Forbrukertilsynets lover og regler.

Garanti

Vi tilbyr 10 års garanti på våre produkter.