Varen er lagt i handlekurven
Handlekurven din er tom.
Tilbake til butikken
Hardanger Bestikk følger Forbrukertilsynets lover og regler for kjøp av varer. Vi henviser til deres lover og regler her.
Generelt
Kjøpsbetingelsene gjelder for salg av varer og tjenester fra www.hardangerbestikk.no til forbrukere, og utgjør sammen med din bestilling og ordrebekreftelse det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Vi leverer kun til adresser i fastlands Norge. Vi leverer dessverre ikke til Jan Mayen (NO 8099) eller Svalbard (NO 9170-9179). Kjøpsbetingelsene og annen informasjon på www.hardangerbestikk.no er derfor bare tilgjengelig på norsk. Du må være over 18 år for å kunne handle på våre sider. Dersom du er under 18 år må du ha tillatelse fra verge for å kunne bestille. Forbrukerkjøp er blant annet regulert av forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Du finner disse lovene på Lovdata.
Bestilling
Du kan gjøre elektroniske kjøp 24 timer i døgnet. Vi håndterer bestillinger i perioden 08:00 – 15.30 mandag til fredag med unntak av helligdager. Kjøp som ikke er plassert i denne perioden vil bli behandlet på neste virkedag. Når vi mottar din bestilling, vil du automatisk få en e-post som viser hvilken informasjon du har registrert på bestillingstidspunktet. Du er ansvarlig for å gi korrekt kundeinformasjon når du handler siden vi ikke kan verifisere disse opplysningene. Innen kort tid vil du også motta en ordrebekreftelse der vi bekrefter at vi har mottatt din ordre, og at vi er leveringsdyktige på varen(e) du har bestilt. Ordren vil deretter pakkes og sendes fra oss. Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling, eller deler av denne, dersom en vare skulle være permanent utsolgt. Du kan gjøre endringer på dine opplysninger frem til den er pakket. Dette gjør du ved å kontakte oss på support@hardangerbestikk.no eller på telefon
53 67 10 00. Merk at du ikke kan gjøre endringer som fører til en høyere eller lavere ordresum enn det som er reservert på ditt betalingskort. Dersom ordren er pakket og/eller sendt fra oss, må du i stedet benytte deg av angreretten. Dersom bestillingen ikke har gått igjennom kan vi kansellere bestillingen og legge inn ny. Dersom du velger å registrere deg hos oss med brukernavn og passord, vil du kunne følge din ordrehistorikk ved å logge inn på ‘Min side’.
Priser og betaling
Alle prisene på hardangerbestikk.no er oppgitt i norske kroner og er inkludert 25% mva. Vi forbeholder oss retten til å endre prisene i nettbutikken uten forvarsel, og tar forbehold om tekniske feil. På hardangerbestikk.no kan du per i dag betale med kort, faktura og delbetaling. Det er ingen skjulte gebyrer i forbindelse med dette. Velger du faktura som betalingsform sendes faktura først ut etter at varen er pakket og klar til sending fra oss. Dersom hele eller deler av ordren kanselleres før sending, belaster vi bare for den delen av ordren som faktisk sendes. Velger du delbetaling er det ingen etableringsgebyr. Det er et administrasjonsgebyr på 45 kr per måned, samt renter på gjenstående kjøpesum. Du kan når som helst betale resterende beløp. Vi er svært opptatt av din sikkerhet som kunde, og all korthåndtering skjer kryptert hos vår sikkerhetspartner Klarna (vilkår). Ingen av dine kredittkortopplysninger lagres hos oss.
Rabattkoder
Eventuelle rabatter gitt i form av rabattkoder kan ikke kombineres med andre tilbud eller rabatter om ikke dette tydelig angis i vilkårene for den spesifikke rabattkoden. Dette gjelder heller ikke på allerede nedsatte produkter eller produkter ved spesielle kampanjepriser. Bare en rabattkode kan brukes per bestilling. I tillegg er rabatter underlagt de vilkår og begrensninger som fremgår av markedsføringen av den aktuelle rabattkoden. Kunden har selv ansvar for å angi korrekt rabattkode, og prisjusteringer på grunn av feilaktig rabattkode kan ikke justeres i etterkant.
Medlemssvilkår -Kundeklubb
I Hardanger Bestikk sin kundeklubb vil du motta tilpasset veiledning, vedlikeholds tips, borddekkingsinspirasjon, samt eksklusive tilbud som er relevant for deg og dine produkter.
Hardanger Bestikk sin kundeklubb er et kostnadsfritt medlemskap som gjelder på hardangerbestikk.no, og du kan også registrere deg selv om du har handlet produktene våre andre steder. Medlemskapet i vår kundeklubb er personlig og kan ikke overdras til andre, og medlemskap tilkommer kun til privatpersoner som har fylt 16 år. Samme person kan bare inneha ett medlemskap i Hardanger Bestikk sin kundeklubb.
Fordeler
Du får eksklusive tilbud i nettbutikken.
Du får nyheter, tips og inspirasjon via våre nyhetsbrev på epost.
Du får rabattkode tilsendt på epost ved innmelding.
Det er gratis å være medlem.
Min side
Du finner dine registrerte opplysninger, samt opplysninger om kjøp når du er innlogget på hardangerbestikk.no.
Endringer
Hardanger Bestikk forbeholder seg retten til å kunne endre vilkårene for kundeklubben. De til enhver tid gjeldende vilkår vil være tilgjengelig på https://hardangerbestikk.no/vilkar-og-betingelser/.
Ved endring i vilkår som krever aktivt samtykke, og der medlem ikke ønsker å gi fornyet samtykke, forbeholder Hardanger Bestikk seg retten til å si opp avtalen med 3 måneders varsel. Dette gjelder også dersom vi beslutter å avvikle medlemskonseptet.
Avslutte medlemsskap
Du kan når som helst avslutte medlemskapet via linken til avmelding på siste nyhetsbrev du har mottatt. Her kan du også oppdatere dine preferanser. Hardanger Bestikk har rett til å avslutte ditt medlemskap, eksempelvis ved mistanke om at medlemskapet misbrukes eller anvendes på ulovlig vis.
Hardanger Bestikk Kundesenter
E-post: support@hardangerbestikk.no
Telefon: +47 53 67 10 00
Åpningstider: Mandag–fredag 08.00–15.30
Frakt og levering
Leveringstid ut fra vårt lager er normalt 1–2 dager etter at ordre er mottatt. Vi leverer varer til nærmeste postkontor eller postens utleveringssted i butikk og bruker Bring som vår leverandør. For bestillinger gjort i helger og på helligdager, gjelder påfølgende virkedag som første dag. I forbindelse med salg og høytider må leveringstiden forventes å være lengre. Ved betydelig forsinket leveranse har kjøper rett til å heve kjøpet. I så tilfelle vil tilbakebetaling skje innen 14 dager. Pakker som ikke hentes på postkontoret sendes i retur til oss etter 7 dager. Bring vil sende hentemelding på e-post og tekstmelding etter at pakken har ankommet postkontoret/post-i-butikk.
Angrerett
Angrefristloven gir deg som kunde 14 dagers full returrett. For at du skal kunne være sikker på kjøpet ditt, gir vi deg en utvidet angrerett på 30 dager. Vi følger forbrukerkjøpslovens bestemmelser i alle de 30 dagene. Dette betyr at du kan heve kjøpet ved å returnere varer til oss innen 30 dager fra den dagen du har mottatt dem. Vi vil tilbakebetale kjøpesummen så snart som mulig, senest innen 14 virkedager. For å gjøre det så enkelt og trygt som mulig anbefaler vi at du returnerer varen i originalemballasjen. Husk at du selv er ansvarlig for varens sikkerhet under frakten tilbake til oss. Produktet må returneres i god og ubrukt stand. Hvis returnert produkt er skadet eller viser tegn på bruk vil du være ansvarlig for eventuelle tap av verdien av produktet.
MERK: Angreretten kan ikke brukes ved å levere inn produktet til fysiske butikker eller til andre distributører. Hardangerbestikk.no kan heller ikke ta imot produkter som er handlet i fysiske butikker eller andre distributører. Angrefristskjema som ligger vedlagt din ordrebekreftelse må fylles ut og returneres samtidig. Det kan også lastes ned her. Om du benytter deg av angreretten, refunderer vi betalinger vi har mottatt fra deg. Merk at vi refunderer ikke fraktbeløpet dersom bestillingen har vært under fraktgrensen vår.
Vi betaler for fraktkostnaden ved en retursending etter angrefristloven. Ved bruk av angreretten vil kjøpesummen tilbakebetales innen 14 virkedager. Har du spørsmål, eller av andre grunner trenger å kontakte oss i sammenheng med retur, kan dette gjøres på telefon 53 67 10 00 eller support@hardangerbestikk.no. Varer returneres til følgende adresse:
Hardanger Sylvplett AS
Kinsarvikvegen 57
5780 Kinsarvik
Retur og bytting av gave
Hvis du har fått et produkt fra hardangerbestikk.no som en gave, og du ikke ønsker å beholde produktet, kan kjøper benytte seg av angreretten vår på 30 dager. Vi kan ikke returnere eventuelle kontantbeløp til deg fordi dette kan kun betales tilbake til det kredittkortet som ble brukt til kjøpet av produktet.
Reklamasjoner
Når du mottar en vare fra oss, anbefaler vi at du så snart som mulig kontrollerer at du har fått rett vare, og at varen ikke er skadet under transport eller har andre feil eller mangler. Dersom du skulle ha fått en defekt eller feil levert vare, kontakt oss innen rimelig tid på support@hardangerbestikk.no eller på telefon 53 67 10 00. Ved en feilmelding så vil du kunne bruke returlappen og sende den tilbake i den stand den ble mottatt. Vi vil omgående sende ut ny vare. Om det dreier seg om feil levert vare, skal denne returneres i ubrukt stand og i original emballasjen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 måneder fra mangelen ble oppdaget eller burde bli oppdaget. Det er minimum 2 års reklamasjonstid på alle varer. Dersom varen er ment til å vare vesentlig lengre enn to år, er reklamasjonsfristen fem år. Hardanger Bestikk har utvidet garanti på fabrikasjonsfeil på 10 år, les mer her. Reklamasjon til selger bør skje skiftelig. Ta kontakt med kundeservice på support@hardangerbestikk.no. Vi vil hjelpe deg med å løse problemet.
Returkostnaden ved reklamasjoner/feileveringer betales av Hardanger Bestikk. I tilfeller med refusjon ved reklamasjon vil beløpet tilbakebetales innen 14 virkedager. Varer returneres til følgende adresse:
Hardanger Sylvplett AS
Kinsarvikvegen 57
5780 Kinsarvik
Ved en eventuell tvist vil selger alltid følge Forbrukertvistutvalgets avgjørelser.
Ansvarsfraskrivelse
Vi fraskriver oss ansvar for skrivefeil, endringer i skatter og avgifter, feil pris og prisjusteringer, tekniske feil, utsolgte produkter og force majecure.
Partene
Selger er Hardanger Bestikk
Kinsarvikvegen 57, 5780 Kinsarvik
E-post support@hardangerbestikk.no
Telefonnummer 53 67 10 00
Organisasjonsnummer 948 170 779, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
Gjeldene lov
Disse betingelsene og vilkårene er underlagt norsk lov.